În perioada aprilie – mai 2013 Fondul de Investiţii Sociale din Moldova, în parteneriat cu A.O. „Centrul de Iniţiative şi Dezvoltare Continuă”, cu sprijinul Guvernului Japoniei, a lansat proiectul ce ţine de crearea centrelor vocaţionale în comunităţile rurale şi urbane. În cadrul acestui proiect elevii din diferite comunităţi au participat la competiţii tematice, care s-au desfăşurat în tabăra „Prietenia” din satul Coşniţa, raionul Dubăsari.
La aceste competiţii au participat şi elevii din Liceul Teoretic Varniţa, fiind inspiraţi de posibilitatea de a aduce o schimbare în viaţa şcolară. Rezultatele obţinute de către ei sunt cît se poate de îmbucurătoare. Astfel, elevii clasei a VIII-a Cuciuc Iulian şi Florea Dumitru, fiind ghidaţi de profesorul de educaţie tehnologică dnul Carpineanu Dumitru, s-au plasat pe locul I la concursul: tăierea în lemn; elevul Bragari Stanislav din clasa a VIII-a a obţinut o menţiune la concursul: secretariat.
La competiţia tematică foto – video Liceul Teoretic Varniţa a fost reprezentat de către elevele din clasa a VII-a Musteaţă Ecaterina şi Ţurcan Otilia, ghidate de către colegul lor mai mare Belibov Dan. Competiţia a constat în realizarea a patru fotografii cu tematici restrînse: în mişcare, natura, emoţii şi alb – negru, precum şi a unui filmuleţ video cu tematica „Prietenia”. Echipa s-a plasat pe locul I, obţinînd premiul principal: dotarea centrului vocaţional foto – video în liceu.
Elevii Liceului Teoretic Varniţa au demonstrat, că important este să-ţi doreşti ceva în mod deosebit, restul va veni de la sine.
E necesar de menţionat, că asemenea proiecte şi activităţi sunt foarte utile, deoarece acestea sunt pe placul copiilor şi îi pregătesc pentru viaţă. Sperăm că Fondul de Investiţii Sociale din Moldova va mai lansa proiecte asemănătoare, în cadrul cărora elevii se vor putea manifesta şi dezvolta.
Mulţumim organizatorilor şi finanţatorilor: Fondului de Investiţii Sociale din Moldova, A.O. „Centrul de Iniţiative şi Dezvoltare Continuă”, Guvernului Japoniei pentru încrederea pe care ne-au acordat-o şi experienţa acumulată împreună, pentru decizia de a extinde aria de interese ale elevilor. Dorim să-i avem alături şi în continuare, pentru ca, prin efortul comun, să contribuim la dezvoltarea şcolilor din comunităţile rurale.